Skip to main content

Østrig - Westendorf

Uforglemmelige naturoplevelser
Westendorf er en malerisk bjerglandsby med ca. 3.000 indbyggere og blev for nogle år siden kåret som Europas smukkeste landsby. Den ligger på et solrigt plateau i knap 800 meters højde i Kitzbühelalperne i Tyrol, et betagende bjerglandskab med enorme bjergtoppe, romantiske søer og grønne enge. Østrig byder på uforglemmelige naturoplevelser og er kendt for sin gæstfrihed - ikke mindst den østrigske “gemütlichkeit”.

1. dag - Danmark - Midttyskland
Vi kører til grænsen, hvor vi gør ophold. Derefter fortsætter vi med passende pauser til vores overnatningshotel midt i Tyskland, hvor vi bliver indkvarteret og får aftensmad.

2. dag - Midttyskland -Westendorf
Efter morgenmaden tager vi plads i bussen og fortsætter sydpå gennem Bayern til Østrig. Sidst på eftermiddagen er vi fremme i Westendorf, hvor vi bliver indkvarteret på hotellet.

UDFLUGTER & OPLEVELSER

Westendorf  - Alpenrose Bergbahn
Vi tager på en lille byvandring i Westendorf, efterfølgende tager vi med svævebanen Alpenrose Bergbahn. På toppen er der en fantastiske udsigt til de majestætiske bjerge, frodige dale og de små landsbyer i området. Tilbage i Westendorf bliver der tid til hygge og afslapning inden aftensmaden på hotellet.

Ørnereden Berchtesgaden
Vi kører ind i et af de allersmukkeste hjørner af Tyskland. Nationalparken Berchtesgaden er på tre sider omgivet af Østrig. Dagens mål er Hitlers sommerresidens Kehlsteinhaus - bedre kendt som Ørnereden. Det var de allierede, der gav det navnet, fordi det ligger på toppen af det 1.834 meter høje Kehlsteinberg. Ørnereden er et af de få mindesmærker fra nazitiden, som står næsten som dengang og det tiltrækker hundredtusinder af turister hvert år. Vi skal med lokale busser op til Ørnereden. Den store mødesal rummer nu en restaurant, hvorfra der er en storslået udsigt over Alperne

Kapruner Stausee - Hohe Tauern
Efter morgenmaden kører vi til Kaprun, hvor der venter en kæmpe natur oplevelse af de helt store. Med specialbus til Europas største transportplatform, hvorfra vi hæves op ad bjergsiden. På den øverste strækning kører vi igen med specialbus gennem bjergtunneler, op til den store opdæmmede sø i Nationalparken Hohe Tauern, som er blandt Europas største Nationalparker. Her går vi en tur på den store dæmning, for at se det enestående bygningsværk og nyde den fantastiske natur og udsigt til bjergene. Herefter går turen tilbage til Westendorf.

Grossglockner - Hochalpenstrasse
En rigtig panoramatur venter os i dag. Gennem betagende bjerglandskaber kører vi af den berømte Grossglockner- Hochalpenstrasse op til Franz-Josefs-Höhe, hvorfra vi nyder den betagende udsigt. Ruten er Østrigs højeste pasovergang og en af de smukkeste og mest imponerende bjergveje i Europa. Videre til den idylliske bjerglandsby Heiligenblut, hvor vi holder en lille pause. Turen tilbage mod Westendorf går gennem fantastiske østrigske landskaber.

Krimmlervandfaldene og Rattenberg
Vi besøger Krimmlervandfaldene, som er Østrigs højeste med en faldhøjde på 380 meter i 3 trin. Her kan vi røre benene på en lille spadseretur. Vi fortsætter rundt om Kitzbühel Alperne, forbi Gerlos til Zillertal, hvor vi laver en lille pause. Turen går videre til Rattenberg, der med sine 400 indbyggere er Østrigs mindste by, kendt for sin glaskunst. Vi gør ophold her og slentrer måske igennem den middelalderlige gågade.

Grillaften med musik og dans
En af aftenerne arrangerer hotellet en grillaften med musik og dans.

8. dag - Westendorf - Midttyskland
Efter morgenmaden pakker vi bussen og kører med passende pauser til vores overnatningshotel i Midttyskland.

9. dag - Midttyskland - Danmark
Bussen kører nordpå fra morgenstunden. Vi holder pause ved grænsen, før vi fortsætter til vores hjembyer med ankomst først på aftenen.

Søg rejse

Kort

Afgange og priser

UdgåendeAntal dageDestinationHotelLedige pladserFra pris

August 2024

17/8 - se afgangstider9Østrig - WestendorfHotel BriemMere end 88.495,-BestilMere information

Hotel

Hotel Briem

Familiedrevet hotel i udkanten af Westendorf i kort gåafstand til centrum. Det er et godt traditionelt østrigsk hotel med en varm atmosfære, hvor servicen er i top.